Het kiezen van het juiste meubilair is net zo belangrijk als het kiezen van het juiste type kantoor, omdat het past in de planningsfase van de bedrijfsomgeving. Het draagt niet alleen bij aan het welzijn, maar heeft ook invloed op de productiviteit van het bedrijf en trekt potentiële werknemers aan.
Ken daarom 5 factoren die u moet overwegen voordat u het eerste architectenbureau inhuurt om uw bedrijfsmeubilair te plannen.
Kosten
Het is niet gemakkelijk om een financiering te krijgen om uw bedrijf te starten en elke cent die u uitgeeft is een investering. Daarom moet u uw investeerders laten zien dat u het geld dat u is toevertrouwd op de juiste manier inbrengt.
Dus voordat u uw bedrijfsmeubilair plant, moet u de kosten in ogenschouw nemen.
– Hoeveel geld moet u investeren in meubilair?
– Hoeveel stukken zijn er nodig om uw kantoor goed te laten functioneren?
Bepaal vooraf uw budget, want het helpt u om de mogelijkheden te beperken zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit.

Behoeften
Vandaag de dag volgen ergonomische tafels en stoelen de trend om het werk te vergemakkelijken. En dit wordt bewezen door studies over ergonomie en de gezondheid van werknemers.
Naast tafels en stoelen heeft u ook ander bedrijfsmeubilair nodig dat past bij de stijl van de omgeving en uw type bedrijf.
Is uw bedrijf meer gericht op een sfeer waarin medewerkers gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren en samenwerken? Plan een grote tafel met wat stoelen.
Of wilt u dat uw kantoor een meer formele omgeving wordt, met individuele ruimtes zodat iedereen zich kan concentreren? Investeer in tafels met tussenschotten.
Flexibiliteit en functionaliteit
Het volgende punt om te overwegen is de flexibiliteit en functionaliteit van het bedrijfsmeubilair.
– Hebben alle tafels een archiefopslag?
– Is het mogelijk om de benen onder hen te strekken?
– Zijn ze comfortabel genoeg voor uw medewerkers?
– Laten de archieven een goed gebruik van de ruimte toe en zorgen ze voor de veiligheid van uw documenten?
– Heeft uw bedrijf voldoende vergaderruimte?
Als uw antwoorden ja zijn, dan heeft u een goede investering gedaan.
Grootte
Groot en disproportioneel meubilair verspilt de ruimte en laat niet iedereen toe zich vrij te bewegen op het bedrijfsterrein.
Daarom is het ideaal om eerst de afmetingen van uw kantoor te kennen en vervolgens te plannen hoe u deze het beste kunt maximaliseren.
De organisatie van het meubilair kan ook helpen om uw bedrijf ruimer te maken.

Esthetische waarde en visuele identiteit
Een goede planning van het bedrijfsmeubilair kan bijdragen aan de esthetiek van uw kantoor. Een gedurfd ontwerp verlicht de stemming, verlicht stress en verhoogt de productiviteit. Om dit te doen, is het kennen van een beetje kleurenpsychologie een voordeel.
Kies ook niet voor meubilair alleen omdat je de kleur of het ontwerp mooi vindt. Kies hoe uw merk en persoonlijkheid op kantoor eruit zal zien.
Het plannen van het ideale bedrijfsmeubilair is misschien niet eenvoudig. Het is echter een inspanning voor het welzijn van uw bedrijf. Het is een taak die ontelbare en vermoeiende dagen kan duren, maar die uiteindelijk de moeite waard zal zijn.
Wanneer u uw kantoor in al zijn pracht en praal ziet, met een omgeving die bevorderlijk is voor productief werken, zult u een enorme innerlijke rust voelen.
Bron: office topper